Opgeruimd het voorjaar in

Herken je dit?

Kerst en Nieuwjaar zijn al even geleden, maar je komt nu nog steeds kleine spulletjes van kerst tegen in je huis. Bij het zien ervan bekruipt het gevoel van irritatie je, omdat je zolder, waar deze spulletjes moeten liggen, een vreselijke bende is. Niks ligt er op een vaste plek en iedereen trekt er maar wat vanaf zonder om te kijken.

Niet alleen je zolder is je een doorn in het oog. Je voelt je vermoeidheid en de tegenzin in huis om überhaupt schoon te maken. Lades en kasten. Gelukkig zitten er deurtjes voor. Maar de wetenschap dat er helemaal geen overzicht meer in te vinden is..  Niet de moed kunnen vinden om ergens aan te beginnen en als je dan ergens aan begint weer zoveel opruimwerk tegenkomt dat je denkt: ‘Laat maar!’

Politie agent spelen is momenteel je tweede baan, zo lijkt het. Je krijgt het niet voor elkaar om iedereen in je huishouden met de neuzen dezelfde richting op te krijgen. Maar je weet ook dat er teveel spullen zijn. Dus je kunt ze geen ongelijk geven dat opruimen in volle kasten en lades niet helpend is. Dus ruim jij tussen de bedrijven ook hun ‘zooi’ op.

Tijd nemen voor jezelf? Je had het allemaal leuk bedacht om twee keer per week naar sport te gaan, maar je tijd glipt als los zand door je vingers. Je voelt de energie uit je lichaam weglopen en de weerzin om in je eentje thuis alles hoog te houden steeds groter worden. Je voelt ook de ruimte niet om die tijd voor jezelf te pakken, er moet nog zoveel gebeuren.

Nu is het moment daar dat je er klaar mee bent! Je ervaart zoveel onrust in huis, maar ook in je hoofd. Alle prikkels van de vele spullen en het geen overzicht hebben vliegen je naar de keel. Je zou zo graag weer eens flink willen schoonmaken en heerlijk de deuren weer eens wagenwijd open willen zetten. Je wilt zo graag meer tijd overhouden voor je kinderen en kunnen genieten van je gezin.

HOE ZOU HET VOOR JE ZIJN ALS?

  • Je zolder een georganiseerde ruimte is waar spullen voor kerst in gelabelde bakken zit en dat alle spullen een vaste plaats hebben
  • Je kasten en lades functioneel te gebruiken zijn, zodat schoonmaken snel en makkelijk is
  • Je gezin weet waar spullen op te ruimen zonder te hoeven graven in volgepropte kasten of lades
  • Je tijd overhoudt voor jezelf en voor de dingen die jij leuk vindt
  • Je kunt genieten van je kinderen, je gezin in een fris en opgeruimd (t)huis

MOGELIJK BINNEN 4 MAANDEN MET 4 OPRUIMSESSIES EN 1 COACHING SESSIE

Dit gehele programma vraagt slechts €597,-( of 2x €328,35 ) en dit zit er allemaal in:

Plan de campagne: Je begint met een coaching sessie om een plan te maken. Hierbij moet je denken aan het doel en alles wat je nodig hebt om dit doel te bereiken. Niet alleen opruimen, maar ook wie jij bent, wat jij belangrijk vindt, je blij van wordt en wat je daarbij nodig hebt in jouw huis(houden). Helemaal toegespitst op jouw situatie.

Aan de slag: Vervolgens gaan we aan de slag met de desbetreffende ruimte(s) die we in dat pan hebben opgenomen. Dit kan zijn een speelkamer, slaapkamer, woonkamer, keuken, badkamer of bijvoorbeeld de voorraadkast en als laatste optie de zolder. In 4 (afzonderlijke) sessies van 2 uur gaan we daarmee aan de slag.

Tips & adviezen: Tijdens de sessies krijg je natuurlijk tips en adviezen hoe je het beste de ruimte kunt indelen en organiseren. Helemaal afgestemd op hoe jouw huishouden in het plan is opgenomen. Daar houden we dus constant rekening mee. Tijdens het opruimen kan ik jou daar ook aan helpen herinneren, mocht je snel de aandacht kwijt zijn.  

Kringloop of stort: Na elke opruimsessie kan ik alle spullen waar je afscheid van neemt voor je meenemen in mijn auto. Deze spullen breng ik dan in overleg naar Kringloop of stort of andere locatie.

Huiswerk: De momenten tussen de afspraken door maken we samen een afspraak over taakjes die je zelf kunt oppakken om zo alle to-do’s die voortkomen uit de opruimsessie aan te pakken/weg te werken.

Op orde houden: Wanneer je 4 opruimsessies hebt gehad is er nog 1 coaching sessie over om te inventariseren wat jij nodig hebt om je opgeruimde huishouden op orde te kunnen houden. Ik help je om mogelijkheden aan te rijken hoe je in de toekomst makkelijk(er) en snel je huishouden op orde kunt houden.

Het kan ook zijn dat dit traject een goede start is, maar dat er nog meer ‘nodig’ is. Dan maken we nieuwe afspraken. Altijd in goed overleg.

Video’s: Tijdens het 1 op 1 traject ‘Opgeruimd het voorjaar in’, krijg je 3 video’s met waardevolle kennis om deze om te zetten in de praktijk. Jouw huishouden!

AAN HET EINDE VAN DIT 1 OP 1 TRAJECT ‘OPGERUIMD HET VOORJAAR IN’:

  • Is je huis geen pakhuis meer en kun je met een opgelucht hart genieten van de rust in je huis. Je wordt wakker in een rustgevende slaapkamer, je kunt je opfrissen in een opgeruimde badkamer en naar beneden lopen zonder dat je je nek breekt over de spullen op overloop en trap. En je ontbijt klaarmaken op een leeg aanrecht: Yes!
  • Loop je zingend de deur uit naar de belangrijke afspraak op je werk mét lader en met – in één beweging – alle andere zaken die je nodig hebt.
  • Kun je zonder moeite je huishouden praktisch en opgeruimd organiseren, in combinatie met je uitdagende baan en de opvoeding van je kinderen. Ja, echt, dan hebben we het over alles: je huis op orde, ochtend-avond-weekend routines, tijd en energie overhouden voor jezelf en sociale contacten onderhouden, administratie op orde, sportclubjes van de kinderen én niet te vergeten het opruimen.
  • Hebben alle spullen een eigen plek en kun je alles gemakkelijk (terug)vinden. Loopt je huishouden als een zonnetje en heb jij ook tijd over voor jezelf en voor het ondernemen van leuke dingen. Kortom: Jouw huis is weer jouw thuis.
  • Nodig jij met plezier je vriendinnen of collega’s bij jou thuis uit. Of kan er nu onaangekondigd visite komen.

DE INVESTERING IS €597,-( of 2x €328,35 )*

VEEL GESTELDE VRAGEN:

Help jij mij mee met opruimen?

Ja, ik help je fysiek mee.

Kan dit traject ook online?

Deels. Dit traject is vooral ingericht op ‘fysieke’ opruimsessies en daarnaast op online coaching sessies.

Heb ik na dit traject mijn hele huis opgeruimd?

De opruimsessies zijn erop gericht om de basisruimtes aan te pakken (zoals keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamer). Afhankelijk van de grootte van je huis (of de ruimtes), de hoeveelheid spullen én jouw besluitvaardigheid om op te ruimen, kunnen we een heel eind komen. Daarnaast verwacht ik ook dat je tussen de sessies door zelf aan de slag gaat met opruimen.

Kan ik met (kenmerken van) AD(H)D ook gebruik maken van dit traject?

Jazeker. Mijn ervaring is juist dat veel vrouwen die dit traject kiezen, net weten dat ze AD(H)D hebben, of kenmerken ervan ervaren (zoals altijd een vol hoofd). Wat voorop staat is dat ik naar jou kijk als persoon en dat jij aangeeft wat jij nodig hebt in jouw huishouden met of zonder labeltje.