Werkwijze

Intake
Iedere eventuele opdracht begint met een telefonische intake. In dit kennismakingsgesprek van (max.) een half uur breng ik samen met jou in kaart wat je wensen zijn en wat voor soort hulp jij precies van mij verwacht. Desgewenst maken wij na dit kennismakingsgesprek een afspraak voor 2,5 uur hulp, zodat we samen aan de slag kunnen gaan.

Opruimsessie
In de intake hebben we je wensen in kaart gebracht en een afspraak voor een opruimsessie gemaakt. Dus kunnen we nu beginnen met het echte werk. We gaan opruimen. Of eigenlijk: jij gaat opruimen en ik zal je coachen. Ik zal jou met mijn enthousiasme en doortastendheid bijstaan in het maken van keuzes bij het opruimen. En wees gerust: ik zal je nooit vertellen wat je moet doen, maar zal je keuzes bieden en vertellen wat de consequentie van een bepaalde keuze kan zijn. Maar jij bent uiteindelijk degene die bepaalt wat je wilt doen. Gooi je spullen weg? Wil je het bewaren of ergens anders opruimen?

Evaluatie
Na afloop van een opruimsessie bespreken we hoe je het opruimen (en de samenwerking) vond gaan. Mochten er vervolgsessies nodig zijn, dan plannen we die samen in.

Vervolgtrajecten
Mocht je na deze 2,5 uur durende opruimsessie nog meer ondersteuning nodig hebben, dan kan ik jou natuurlijk (in overleg) meer uren bijstaan. We bekijken dan samen wat er nog nodig is om je leven weer op orde te krijgen en hoeveel sessies er wenselijk zijn (keuze pakket 1, 2 of 3).

NB: De genoemde bedragen zijn (voor de particuliere klant) inclusief de wettelijk verplichte 21% btw die de belastingdienst wil ontvangen, en exclusief (voor een straal van 20 kilometer buiten Kampen) de kilometervergoeding van 75 cent per kilometer die ik buiten mijn woonplaats moet afleggen om bij jou langs te komen.

Het inhuren van een professional organizer (opruimcoach) is een keuze voor je leven. Je wilt dat er iets verandert in je thuis of op het werk; je stapt over jouw blokkades heen. Ik ga daar discreet en zorgvuldig mee om.