Werkwijze en tarieven

Intake
Iedere eventuele opdracht begint met een telefonische intake. In dit gratis kennismakingsgesprek van (max.) een half uur breng ik samen met jou in kaart wat je wensen zijn en wat voor soort hulp jij precies van mij verwacht. Desgewenst maken wij na dit kennismakingsgesprek een afspraak voor 3 uur hulp, zodat we samen aan de slag kunnen gaan.

De kosten voor deze drie uur coaching bedragen normaal 175 euro (inclusief 21% btw). Omdat ik echter van mening ben dat iedereen de kans moet krijgen om van mijn hulp te genieten, kun jij nu gebruikmaken van een kennismakingstarief: drie uurtjes voor slechts 99 euro (incl. btw), mits binnen een straal van tien kilometer rondom mijn woonplaats. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Dan gaan we de volgende fase van onze samenwerking in:

Opruimsessie
In de intake hebben we je wensen in kaart gebracht en een afspraak voor een opruimsessie gemaakt. Dus kunnen we nu beginnen met het echte werk. We gaan opruimen. Of eigenlijk: jij gaat opruimen en ik zal je coachen. Ik zal jou met mijn enthousiasme en doortastendheid bijstaan in het maken van keuzes bij het opruimen. En wees gerust: ik zal je nooit vertellen wat je moet doen, maar zal je keuzes bieden en vertellen wat de consequentie van een bepaalde keuze kan zijn. Maar jij bent uiteindelijk degene die bepaalt wat je wilt doen. Gooi je spullen weg? Wil je het bewaren of ergens anders opruimen?

NB: weet wel dat ‘opruimen’ niet betekent dat je spullen alleen maar op een andere plek wegzet. Vaak betekent het ook dat je afscheid gaat nemen van dingen; dat je ze weggooit of weggeeft. Want als je je spullen alleen maar versleept van de ene naar de andere ruimte, dan komt er nooit rust en orde.

Zoals gezegd kun je gebruikmaken van een kennismakingstarief van 99 euro voor drie uur. Deze investering levert je, zo leert de ervaring, een veelvoud aan ‘besparingen’, plezier en levensvreugde op.

Vervolgtrajecten
Mocht je na deze 3 uur durende opruimsessie nog meer ondersteuning nodig hebben, dan kan ik jou natuurlijk (in overleg) meer uren bijstaan. We bekijken dan samen wat er nog nodig is om je leven weer op orde te krijgen en hoeveel sessies van 2 of 3 uur wenselijk zijn.

Coachingsgesprek
Natuurlijk hoef je na de intake niet te kiezen voor een drie uur durende opruimsessie. Wanneer je liever eerst, met tips van mij, zelf aan de slag wilt en geen gezamenlijke werkafspraak wilt maken, dan kun je ook kiezen voor een coachingsgesprek. Dit gesprek (max. een uur á € 65,- euro), is bedoeld om je handvatten en adviezen te geven, op basis van de problemen waar jij tegenaan loopt. Dit kan algemeen zijn, maar kan ook toegespitst zijn op een probleemzone (schuur, zolder?) in jouw huis.

NB: De genoemde bedragen zijn inclusief de wettelijk verplichte 21% btw die de belastingdienst wil ontvangen, en exclusief (voor buiten Kampen) de kilometervergoeding van 75 cent per kilometer die ik buiten mijn woonplaats moet afleggen om bij jou langs te komen.

Het inhuren van een professional organizer (opruimcoach) is een keuze voor je leven. Je wilt dat er iets verandert in je thuis of op het werk; je stapt over jouw blokkades heen. Ik ga daar discreet en zorgvuldig mee om.

Persoonsgebonden budget (PGB)
De Gemeente Kampen heeft ‘Lotus ruimt op’ in 2017 op de lijst van gecontracteerde professionele zorgspecialisten geplaatst. Dat betekent dat ik mensen vanuit een PGB (via de SVB) mag begeleiden. Ook wanneer je een indicatie hebt voor begeleiding, gefinancierd via Zorg In Natura (ZIN), kun je mij als professional organizer ‘ínhuren’. Wil jij weten of je in aanmerking komt voor PGB of dat je via de WMO (ZIN) mijn diensten kunt inhuren? Informeer dan bij jouw eigen gemeente naar de mogelijkheden.

Zie voor meer informatie: www.ciz.nl of www.pgb.nl.