Herken je dit?

1 Amper wakker, struikel je over de zwaar bepakte dozen op de overloop. Restanten van een middagje opruimen. Vier weken geleden. Nog steeds niet weggebracht naar de kringloop, of een plekje gekregen in de schuur. Bah. Zo gaat het hier altijd. Altijd maar dat halfbakken werk. Nooit is het af. In de badkamer erger je je aan de klodders tandpasta in de wastafel. Vroeger vond je het niet zo erg, maar nu het huis overal dichtslibt, kun je er niet meer om lachen. Je zucht. Handdoeken en ondergoed zijn op de grond in een hoekje gegooid, terwijl de wasmand daar toch echt staat! Komt alles dan maar weer op jou aan? Alsof jij zeeën van tijd hebt…

2 Zo is er overal in elk huishouden wel iets denk je nog, maar van binnen voel je de tranen opkomen. Je hebt een belangrijke meeting voor je werk vandaag. Tot overmaat van ramp loop je te zoeken naar de oplader van je mobiel, die vandaag onmisbaar is. Je had ‘m toch in het stopcontact naast de waterkoker gedaan? Je kunt dit er nu net niet bij hebben. Met klotsende oksels stap je uiteindelijk je auto in, nadat je op de kamer van je zoon je lader hebt gevonden.

3 Het liefste zou je je huishouden op orde hebben, maar zoals het nu is, maakt dit je echt verdrietig en machteloos. Prima, dat het anderen wel lukt, met een baan en kinderen en allerlei andere bezigheden, maar jou lukt het niet om de boel bij te houden. Wat moet je doen? Stom doorgaan? En na de zoveelste opruimpoging weer zien hoe de bende terugkomt, en je weer zo ontzettend moe en machteloos voelen? Weer dat gevoel dat je faalt, waardoor je gevoel van eigenwaarde onder het nulpunt daalt?

4 Je weet inmiddels hoe het werkt. In het weekend probeer je zo goed en kwaad als je kunt het huishouden, inclusief het opruimen, aan te pakken. Dit zodat je tenminste visite kunt ontvangen. Maar naarmate de week vordert, zeg gerust dinsdag, is het alweer dweilen met de kraan open. Dan beginnen de eerste tekenen van troep zich te manifesteren. En op vrijdag wil je het liefst je huis ontvluchten om maar niet meer in die ‘zooi’ te hoeven zitten. Je voelt je schuldig tijd te nemen voor jezelf, want er moet nog zoveel gebeuren…

5 De periode van ‘let niet op de rommel’ is nu echt wel voorbij. Je ervaart nu zoveel onrust dat zelfs de afspraken met je vriendinnen of collega’s buiten de deur worden gehouden. Je wilt ze niet blootstellen aan de chaos die je in huis hebt, laat staan dat ze weten dat het niet om iets tijdelijks gaat. Onaangekondigd bezoek? Zelfs een jaarlijkse afspraak met de cv-installateur zie je met angst en beven tegemoet, omdat die vierkante meter rondom de cv-ketel vrij moet zijn. Altijd weer iets voor op het allerlaatste moment. Om moedeloos van te worden.

Hoe zou het voor je zijn als?

  • Je in elke ruimte van je huis rust, ruimte ervaart
  • Je voor al je spullen een vaste plek hebt en daarom alles snel kunt vinden
  • Je dat alles er opgeruimd uitziet maar dat je toch nog gewoon alles kunt terugvinden zonder te hoeven graven in volgepropte kasten of lades
  • Je tijd overhoudt voor jezelf en voor de dingen die jij leuk vindt
  • Je onverwacht visite krijgt en je dan kunt zeggen: ’Ja gezellig, leuk dat je komt!’

Dit is mogelijk binnen 3 maanden na een traject van 4 opruimsessies en 2 coaching sessies

Dit gehele programma vraagt slechts €750,-( of 2x €412,50 ) en dit zit er allemaal in:

Om de week heb je een afspraak met mij.

Plan de campagne: Je begint met een coaching sessie om een plan te maken. Hierbij moet je denken aan het doel en alles wat je nodig hebt om dit doel te bereiken. Niet alleen opruimen, maar ook wie jij bent, wat jij belangrijk vindt, je blij van wordt en wat je daarbij nodig hebt in jouw huis(houden). Helemaal toegespitst op jouw situatie.

Aan de slag: Vervolgens gaan we aan de slag met de desbetreffende ruimte(s) die we in dat pan hebben opgenomen. Dit kan zijn een speelkamer, slaapkamer, woonkamer, keuken, badkamer of bijvoorbeeld de voorraadkast. In 4 (afzonderlijke) sessies van 2 uur gaan we daarmee aan de slag.

Tips & adviezen: Tijdens de sessies krijg je natuurlijk tips en adviezen hoe je het beste de ruimte kunt indelen en organiseren. Helemaal afgestemd op hoe jouw huishouden in het plan is opgenomen. Daar houden we dus constant rekening mee. Tijdens het opruimen kan ik jou daar ook aan helpen herinneren, mocht je snel de aandacht kwijt zijn.  

Kringloop of stort: Na elke opruimsessie kan ik alle spullen waar je afscheid van neemt voor je meenemen in mijn auto. Deze spullen breng ik dan in overleg naar Kringloop of stort of andere locatie.

Huiswerk: De momenten tussen de afspraken door maken we samen een afspraak over taakjes die je zelf kunt oppakken om zo alle to-do’s die voortkomen uit de opruimsessie aan te pakken/weg te werken.

Op orde houden: Wanneer je 4 opruimsessies hebt gehad is er nog 1 coaching sessie over om te inventariseren wat jij nodig hebt om je opgeruimde huishouden op orde te kunnen houden. Ik help je om mogelijkheden aan te rijken hoe je in de toekomst makkelijk(er) en snel je huishouden op orde kunt houden.

Video’s: Tijdens het 1 op 1 traject ‘Van chaos naar goed georganiseerd’, krijg je 3 video’s met waardevolle kennis om deze om te zetten in de praktijk. Jouw huishouden!

Facebookgroep: Je kunt hier successen delen en elkaar supporten.

Aan het einde van dit 1 op 1 traject ‘van chaos naar goed georganiseerd’:

  • Is je huis geen pakhuis meer en kun je met een opgelucht hart genieten van de rust in je huis. Je wordt wakker in een rustgevende slaapkamer, je kunt je opfrissen in een opgeruimde badkamer en naar beneden lopen zonder dat je je nek breekt over de spullen op overloop en trap. En je ontbijt klaarmaken op een leeg aanrecht: Yes!
  • Loop je zingend de deur uit naar de belangrijke afspraak op je werk mét lader en met – in één beweging – alle andere zaken die je nodig hebt.
  • Kun je zonder moeite je huishouden praktisch en opgeruimd organiseren, in combinatie met je uitdagende baan en de opvoeding van je kinderen. Ja, echt, dan hebben we het over alles: je huis op orde, ochtend-avond-weekend routines, tijd en energie overhouden voor jezelf en sociale contacten onderhouden, administratie op orde, sportclubjes van de kinderen én niet te vergeten het opruimen.
  • Hebben alle spullen een eigen plek en kun je alles gemakkelijk (terug)vinden. Loopt je huishouden als een zonnetje en heb jij ook tijd over voor jezelf en voor het ondernemen van leuke dingen. Kortom: Jouw huis is weer jouw thuis.
  • Nodig jij met plezier je vriendinnen of collega’s bij jou thuis uit. Of kan er nu onaangekondigd visite komen. Je krijgt zelfs van de cv-monteur een complimentje over dat hij er zo makkelijk bij kon ‘dat zie je vaak wel anders’, vertelt hij.

De investering is € 750 euro (of in 2 termijnen van €412,50 euro)*

Veel gestelde vragen:

1 Help jij mij mee met opruimen?

Ja, ik help je fysiek mee.

2 Kan dit traject ook online?

Deels. Dit traject is vooral ingericht op ‘fysieke’ opruimsessies en daarnaast op online coaching sessies.

3 Heb ik na dit traject mijn hele huis opgeruimd?

De opruimsessies zijn erop gericht om de basisruimtes aan te pakken (zoals keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamer). Afhankelijk van de grootte van je huis (of de ruimtes), de hoeveelheid spullen én jouw besluitvaardigheid om op te ruimen, kunnen we een heel eind komen. Daarnaast verwacht ik ook dat je tussen de sessies door zelf aan de slag gaat met opruimen.

4 Kan ik met (kenmerken van) AD(H)D ook gebruik maken van dit traject?

Jazeker. Mijn ervaring is juist dat veel vrouwen die dit traject kiezen, net weten dat ze AD(H)D hebben, of kenmerken ervan ervaren (zoals altijd een vol hoofd). Wat voorop staat is dat ik naar jou kijk als persoon en dat jij aangeeft wat jij nodig hebt in jouw huishouden met of zonder labeltje.

* de prijs die genoemd wordt voor het 1 op 1 traject is zonder reiskosten. In een straal van 20 km rondom Kampen zijn de reiskosten gratis. De overige kosten zoals reiskosten (50cent per kilometer) of eventuele organize artikelen of stortkosten worden apart in rekening gebracht via een betaalverzoek.