‘Orde in je huis en in je leven’

Je hebt je werk, je hebt je kinderen, je vrienden, je uitjes, en dan heb je ook nog het huishouden. Het valt niet mee om al die ballen hoog te houden! In de drukte van het dagelijkse leven schiet er daarom regelmatig iets bij in. Zoals het op orde houden van je huis.

Je zoon gaat naar karate, je dochter naar ballet. Dan heeft de ene nog muziekles, de ander nog een feestje. Rennen, vliegen en draven. Dit weekend komen jullie vrienden voor een barbecue. Volgend weekend heb je nog een uitje met vriendinnen staan en ook zouden jij en je partner nog samen naar een concert. Opruimen, je komt er nauwelijks aan toe. Tussen alle bedrijven door verschuif je wat ‘zooi’ van de ene naar de andere plek, maar echt opruimen lukt je niet.

Vergaarbak
De zolder puilt uit. De schuur is een vergaarbak van alles wat nog eens uitgezocht en weg moet. Je kunt er je kont niet keren. Dan te bedenken dat je dacht dat dit huis groot genoeg was voor je jonge gezin. Steeds vaker komen de muren op je af. Of schaam je je als je vrienden op bezoek hebt en je je plichtmatig verontschuldigt voor ‘de troep’, met als dooddoener: ‘je weet hoe het is met kinderen’. Of wanneer je bij onverwacht bezoek als een razende Roeland alles achter deurtjes en lades verstopt! Maar eigenlijk weet jij ook wel dat het anders kan. Nee, anders moet!

Lotus ruimt op
Wees eerlijk. Je kunt best wel wat hulp gebruiken. Dan heb ik het niet over hulp bij het echte, fysieke opruimen, maar bij het vinden van de juiste motivatie, de juiste ‘drive’, de juiste methode. Laat ik mijzelf even voorstellen! Mijn naam is Elise van Heerde. Opruimcoach, professional organizer én ervaringsdeskundige. Elf jaar lang was ik een alleenstaande moeder met drie kinderen, combineerde ik werk met de zorg voor mijn gezin én met het huishouden. Ik ken jouw situatie. I’ve been there, done that! Ik ken al jouw excuses.

Maar ook weet ik, uit ervaring, hoeveel rust en ontspanning het je geeft als je je huis wel op orde hebt. Als de chaos is verdwenen en alles netjes aan kant is (en blijft). Wanhoop dus niet. Want ik kan je helpen je huis (en je leven) weer op orde te krijgen. Wanneer ik dit in mijn eentje kan, kunnen jullie dit zeker met z’n tweeën.

Orde in je huis en in je leven
Het programma ‘Orde in je huis en in je leven’ van Lotus ruimt op biedt je houvast bij het opruimen van je huis. Het bestaat uit een intakegesprek waarbij we samen bekijken wat jij kunt doen om je huis weer op orde te krijgen. Ik geef je tips en trucs en vertel je hoe je de belangrijkste valkuilen kunt omzeilen. Aansluitend kom ik je – met een tussenpoos van twee weken – twee keer drie uur met raad (en eventueel daad) bijstaan bij het opruimen van je huis. We pakken samen de twee grootste probleemzones aan. Het zal je motiveren en enthousiasmeren om ook de rest van je huis (al dan niet samen met je gezinsleden) aan te pakken. Want opruimen geeft je nieuwe energie. Roep je nog steeds: “Dat moet ik toch zelf kunnen?” Met een klein beetje hulp van ‘Lotus ruimt op’ gaat het straks weer als vanzelf.

Wat kost het?
Een logische, maar tegelijkertijd vreemde vraag! Ik leg je straks graag uit waarom. Maar eerst zal ik je antwoord geven. Lotus ruimt op rekent voor ‘Orde in je huis en in je leven’ 369 euro (inclusief 21% btw). Daarvoor krijg je een intake van een half uur (gratis in Kampen en IJsselmuiden), twee opruimsessies van ieder drie uur, betaal je mijn reiskosten (binnen een straal van twintig kilometer rondom Kampen) en de door de overheid opgelegde btw. Ook ontvang je vanaf dat moment mijn nieuwsbrief met tips om je huis opgeruimd te houden, én mag je me tot gedurende een maand na de laatste sessie twee keer (kort) bellen voor een peptalk en het hervinden van de motivatie om opruimen tot een vast onderdeel van je leven te maken.

Waarom vind ik het een vreemde vraag als je wilt weten wat mijn hulp je kost?
Omdat je redeneert vanuit een verkeerd perspectief. Je zou niet moeten vragen wat het je kost, maar wat het je allemaal oplevert! Natuurlijk is 369 euro best veel geld. Maar het is weinig als je bedenkt wat de chaos is jouw huis jou en je gezinsleden nu iedere dag opnieuw kost! Denk aan de stress, de ergernis, de eventuele boze woorden van een partner, het niet kunnen vinden van dingen die ‘ergens in de schuur moeten liggen’ (en die je dus maar weer opnieuw koopt), de beschamende excuses die je steeds opnieuw aan visite blijft maken…

Verminder de stress, maak je leven zonnig, fijn, ontspannen. Heb weer tijd voor de leuke dingen in het leven. Verminder de ergernis, voel je goed, voel je fijn, voel je op je gemak in een opgeruimd (t)huis. Bel mij vandaag nog voor een afspraak! 06 – 28040183.

Recent Posts

Leave a Comment